Research on Pakistani immigrants in Denmark and Norway

Chatting is new to me, but I will give it a try!
I’m a Danish student conducting a research study on social integration of Pakistani immigrants in Denmark and Norway. The Pakistani population have now lived in both countries app. the same length of time (30 years), they are nearly equal in number (but in Norway they make up the largest group of foreign nationals from 3. world countries, wheras in Denmark they constitute the 5th largest), the majority originates from the same areas in Pakistan (Punjab Province; Gujrat and Jhelum) and many shared the same social-economic background when they arrived, thus having relatives across the boarders of Denmark/Norway. Now one would think that their integration - due to the many similarities - would have been very much alike, but a study has showen, that the Pakistani children in Denmark do a lot better in school compared to the children in Norway. This is a very interesting situation and the causes must be found in the differences in the tow countries educational systems. I hope to get some comments from you on this issue and hope to get contact with Pakistanis in either Denmark (from Copenhagen) or Norway (from Oslo).
Best regards
Lulu

Hi welcome to Gupshup :)

I'm from Dk, kbh. But since I don't know the Norwegian system I can't comment.

[QUOTE]
*Originally posted by sabah: *
Hi welcome to Gupshup :)

I'm from Dk, kbh. But since I don't know the Norwegian system I can't comment.
[/QUOTE]

Hi Sabah..........
I tried to send you an e-mail, but will reply here also. Would you be interested in telling me more about your own education in Denmark?
What I'm looking for is simply some comments on you experiences with the educationalsystem in Denmark (highschool, Gymnaisum etc..); here i'm thinking about friendship, teachers, atmosphere in school etc.. and what you want to do later on (work wise) and why - and also how your partents and relatives support you in these choises. I dont know much about the pakistani community in Denmark - seems to be many different! - But it's my feeling that (as most other citizens in Denmark) that each family keep very much to them selves? I hope you can help me on this!!!

Best Regards
Lulu

Could you please tell a lil about your self and what kind of research you're doing?

One more thing how did you find this site :)

I'll reply later, Insha Allah.

Hi Sabah..........
It's easier for me to write in Danish..........Let me know if this is ok with you the next time?

My research is a Ph.D. study, which I’m doing in social anthropology. I wish to study integration patterns in the two Nordic welfare states; Norway and Denmark. I find the history of the Pakistani population in both countries to have so many similarities, which makes the comparison very unique.
I have previously done different studies on migration issues in Denmark – especially on youth of foreign origin. My wish is to find young Pakistani students (maybe with relations to Norway) and hear about their experiences at school.

My own background is a mix between Danish (father) and the south pacific (mother). I have lived all my life in Denmark and regard myself as a Dane. I was brought up in Jylland along with my sister and brother and I still live on the west coast of Jylland, working at the University of Southern Denmark in Esbjerg.

I found this site as a link on the homepage of the Norwegian site “pakistansk studentersamfunn”.

I hope this answers your questions…………..Now will you help me???

Of course you can write in Danish, and I'll mail you as well :)

Jeg har lidt travlt lige nu, jeg skriver igen senere

Vi har ikke så mange danske medlemmer, men det finder vi ud af :)

Hej Igen........
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om dig nu?
Jeg ved du bor i Kbh, men ikke din alder, køn (Hvordan ser man egentlig på pakistanske navne, om det er en pige eller en dreng?) eller uddannelsesforhold. Har du relationer i Norge?
Du skriver at der ikke er så mange danske medlemmer. Hvordan kan man se det? Og hvordan få du og de andre egentligt de der smilys på?

En masse spørgsmål på én gang - Sorry!
Venligst Lulu

Heyyyyy, no conversation in public that 99 % of membership can't understand :p

Make it 99.9%

Min alder?? Oh well 26

Køn - hunkøn, hvordan man ser på navne, det ka' man nok ikke medmindre man kender sproget :) Eller også kan man tælle antal smil i ens post :o

Relationer til Norge, ja. Skulle jeg sige mere? Jeg har nogle fætre og kusiner som alle går i skole / gym.

Danske medlemmer - Det ved man ved at være her længe nok :o)

Ang. Smil - Hvis du klikker dig ind på Gupshup Café ka' du se en hel thread med diverse smil og hvor du finder dem.

Nu til dine spg. Skole har været godt, jeg har gået på privat skole - Gymnasiet var okay, måske lidt for pjattede. En ting som altid har irriteret mig ved gym er års karakter.

Lærere og venner okay - Det er lidt lang tid siden.

Familiens støtte har nok været 200%, ellers var jeg nok ikke kommet igennem systemet.

Adg. Later on - Jeg arbejder fuldtid - Og så har lige fuldført min BSc Hons.

Pakistanere i Dk holder sig til dem selv, hampf det bliver du nok nød til at forklare nærmere.

Du er velkommen til at spørg igen - jeg kan også henvise dig til andre dansk-Pakistanere hvis du er interesseret. Lige en ting til, har en forventning til din konklusion?

Her finder du Pakistanere og indere fra næsten alle verdens dele. De fleste medlemmer vi har er studerende. Vi har nogle få amerikanere m.v.

Ahmad :p to you too huh he / she is from Dk

Tak for din tilbagemelding.
Jeg er ked af at mine spørgsmål må have 'lydt' ret upræcise og brede - Sorry.

Jeg har selvfølgelig en række antagelser om, hvad årsagerne kan være; herunder forskellige opvækstvilkår (socialt boligmiljø) og økonomiske forudsætninger, men jeg vil gerne gøre undersøgelsen så sammenlignelig så muligt, hvorfor det udelukkende er børn af de pakistanske indvandrere, som i slutningen af 60'erne og begyndelsen af 1970'erne indvandrede til Danmark, og frem til 1975, til Norge. Endvidere er forældrenes (geografiske) oprindelse i Punjab provinsen også et kriterium.
Børn er et produkt af deres forældre og det sociale miljø de befinder sig i. Jeg har derfor også en stor interesse i at vide noget om de unges opvækstvilkår. Kan du fortælle mig lidt om din families baggrund i Pakistan såvel som i Danmark, herunder særligt om din far (hvis det var ham der kom først?) og om hans tid som ”gæstearbejder” – og efterfølgende historie. Hvordan var han selv bosat i starten og senere med sin familie – dvs. hvor er du opvokset (boligmæssigt og områdemæssigt). Hvad laver dine forældre i dag? etc..

Du skriver, at du har familie i Norge - er det i Oslo? og kan du ikke fortælle lidt om baggrunden for deres indvandring og senere bosætning i Norge og hvorvidt de har samme geografiske oprindelse i Pakistan.

Aller helst ville jeg gerne tale med dig personligt - enten ved et møde eller over telefonen. Der er mange ting som interessere mig, men det afhænger naturligvis af dig.

Med Venlig hilsen
Lulu

Er du for resten medlem af OPSA